اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

غزه| ارسال بالن‌های آتش‌زا به سمت شهرک‌های صهیونیستی

فلسطینی‌ها در اعتراض به تعلل رژیم صهیونیستی در اجرای تعهدات خود و نیز عدم آزادی یک اسیر فلسطینی پس از 90 روز اعتصاب غذا، ارسال بالن‌های آتش‌زا را از سر گرفتند.

غزه| ارسال بالن‌های آتش‌زا به سمت شهرک‌های صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با ادامه تعلل رژیم صهیونیستی در اجرای توافق‌های قبلی با نوار غزه و نیز عدم آزادی «ماهر الاخرس» اسیر فلسطینی که ۹۲ روز است در اعتراض به بازداشت موقت دست به اعتصاب غذا زده، گروه‌های معروف به « الزواوی» وابسته به حماس و «البرق» وابسته به جهاد اسلامی بالن‌های آتش‌زای زیادی را به سمت شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه فرستادند.

بر اساس گزارش «الاخبار»، همزمان هیأتی از حماس به ریاست «صالح العاروری» معاون «اسماعیل هنیه» و همراهی «عزب الرشق» و «خلیل الحیه» و «روحی المشتهی» هفته جاری وارد قاهره شدند.

بنا به این گزارش، هدف از این سفر فرو نشاندن عصبانیت مصر به خاطر نشست اخیر حماس و فتح در ترکیه و اعمال فشار بر قاهره برای بازگشایی گذرگاه رفح است؛ گذرگاهی که از مارس گذشته به خاطر کرونا تنها سه بار در مدت‌های کوتاه باز شده و اکنون نیز بدون هیچ بهانه‌ای بسته است.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس اعلام کرد، هیأت مذکور در این سفر روابط دوجانبه، آشتی فلسطینی و ارائه تسهیلات به غزه رایزنی خواهد کرد.

در میان اینها، با توجه به وضعیت ماهر الاخرس و ادامه اعتصاب غذای وی احتمال افزایش تنش پیش‌بینی شده است، پزشکان اعلام کرده‌اند وی به خاطر ۹۲ روز اعتصاب غذا در دیدن مشکل دارد و نمی‌تواند روی پا بایستد؛ آنها همچنین درباره از کار افتادن ناگهانی اجزای حیاتی بدن وی هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول